Jaar waarin het project heeft plaatsgevonden:

Aanvragende organisatie:
Cultureel Centrum Den Heuvel

Projectbeschrijving:
Cultureel Centrum Den Heuvel is de huiskamer van Alphen. In Cultureel Centrum Den Heuvel komen Cultuur, Ontmoeten en Verenigingen bij elkaar. Wekelijks biedt Cultureel Centrum Den Heuvel een tweede thuis voor honderden bezoekers die deelnemen aan diverse maatschappelijke activiteiten. Haar bestaansrecht heeft Cultureel Centrum te danken doordat het draait op meer dan 100 vrijwilligers die zich belangeloos inzetten voor de gemeenschap.

Elk jaar worden de vrijwilligers in het zonnetje gezet door middel van een vrijwilligersavond. Dit jaar werd deze gevierd op 1 juni en was het een extra bijzondere avond doordat:

• er 10 jaar geleden door een groepje vrijwilligers een nieuw initiatief opgezet binnen Cultureel Centrum den Heuvel, namelijk: Streektheater den Heuvel.
  • Streektheater den Heuvel al 10 jaar lang een podium biedt voor muzikanten, cabaretiers en toneelgezelschappen.
  • Streektheater den Heuvel al 10 jaar lang een laagdrempelig avondje uit voor mensen uit de hele regio.
  • er al 10 jaar lang het theaterprogramma wordt samengesteld en georganiseerd door drie toegewijde vrijwilligers, die nu gaan stoppen.

Tijdens de vrijwilligersavond op 1 juni werden de drie initiatiefnemers van Streektheater den Heuvel extra in het zonnetje door een exclusieve theateravond speciaal voor hen georganiseerd.